HD_MRK
Je website is een gesprek met je klant
Hoe gemakkelijk praat jij?
Fenny Brandsma

fenny@tekstpaleis.nl | 06 12 45 44 05
 
Home > Blogs laten schrijven om klanten te trekken
 
PG
CNTNT

Blogs laten schrijven om klanten te trekken

 

Blogs laten schrijven is de manier om je website wervender te maken. Want Google is dol op websites waar veel gebeurt. En zal je website hoger in de zoekresultaten plaatsen als je regelmatig nieuwe teksten op je website zet. Dan moeten die teksten natuurlijk wel superrelevant voor je lezers zijn. Google houdt  niet van praatjes voor de vaak. En een overdaad aan zoekwoorden schaadt je ranking. Kwaliteit, daar gaat het Google om.

Help, waarover moet ik dan die blogs laten schrijven?

In de blogs die je op je website gaat zetten, beantwoord je de vragen van je klanten. Heb je een elektrotechnisch bedrijf dan kun je van alles uitleggen over nieuwe ontwikkelingen. Tips geven voor het onderhoud. Medewerkers aan het woord laten over hun werk. Klanten laten vertellen wat jouw werk hen heeft opgeleverd.

Heb je administratiekantoor, dan geef je in je blogs belastingtips en tips om je administratie op orde te krijgen en te houden. Je laat medewerkers vertellen waarom zij het zo leuk vinden om voor klanten alles goed te organiseren. En je laat klanten vertellen wat het hen brengt dat hun administratie nu tiptop in orde is.

Heb je een zorgorganisatie, dan vertel je in blogs de verhalen van medewerkers, patiënten en misschien ook familie. Je schetst een beeld van het dagelijks leven. Of vertelt over nieuwe ontwikkelingen in de zorg. Op de website van Kloek, wonen met zorg krijg je een indruk van mijn blogs voor zorgorganisaties.

De mogelijkheden zijn eindeloos.

Hoe pak je dat aan, blogs laten schrijven?

Kies een ervaren tekstschrijver waarin je vertrouwen hebt. Lees teksten van hem of haar. Drink een kop koffie met elkaar en kijk of jullie elkaar liggen. Want dat is een voorwaarde voor blogs van goede kwaliteit. De tekstschrijver moet niet alleen een goede en ervaren tekstschrijver zijn, maar moet ook gevoel hebben voor jouw bedrijf. Betrokken zijn. En je bedrijf willen laten groeien.

Klikt het, maak dan samen een lijst van onderwerpen waarover de tekstschrijver blogs kan schrijven en maak samen een planning.

Misschien wil je soms zelf een blog schrijven of heb je medewerkers die dat leuk vinden. Laat de tekstschrijver dan een workshop bloggen geven aan jou en je medewerkers. En laat de tekstschrijver jullie blogs dan afwerken en finetunen.

Dan snijdt het mes aan 2 kanten: medewerkers ontdekken nieuwe kwaliteiten en zij worden zich extra bewust van wat ze allemaal kunnen en wat ze zo leuk vinden aan hun werk. Altijd weer vinden medewerkers het verrijkend om op deze manier aan de buitenwereld iets van hun werk en kwaliteit te laten zien.

Wil je mij je blogs laten schrijven?

Zoek je een ervaren tekstschrijver om je blogs te laten schrijven? Lees dan bijvoorbeeld de blogposts die ik op deze website heb geschreven. Of bekijk de blogposts van Kloek, kleinschalig wonen voor mensen met dementie.

Spreekt mijn stijl je aan, laten we dan een kop koffie drinken en kijken of we matchen. Zo ja, dan maken we heldere afspraken over wat ik voor je ga doen.

Kost dat?

Gemiddeld kost een blogpost schrijven ongeveer 3 uur, maar de werkelijke tijd hangt af van onder andere materiaal dat er al is en de lengte van de tekst. Misschien is de tijdsinvestering voor jouw bedrijf anders. Reken voor een blogpost van 3 uur op € 270. Voor series geldt een aangepast tarief.

Houd er ook rekening mee dat ik wat voorwerk moet doen als je mij inschakelt voor je blogposts. Ik wil je bedrijf leren kennen, doe een zoekwoordenonderzoek en maak een schema voor de blogposts. Natuurlijk in overleg met jou of je afdeling communicatie. Gemiddeld ben ik daar ongeveer een dag mee bezig. Reken dan op € 720.

Een investering die je altijd terugverdient, want hoe gedegener ik start, hoe sneller ik een aantal blogs voor je kan maken. En hoe hoger de kwaliteit van die blogs is.

Snel schakelen

Als je kiest voor mij je blogs laten schrijven, maken we heldere afspraken. Ik houd van korte lijnen en snel schakelen, zodat we direct kunnen bijsturen als dat nodig is.

Realiseer je wel dat je van een paar blogposts niet direct een gigantisch resultaat kunt verwachten. Effectief bloggen vraagt wat geduld, maar is de methode voor wie stuurt op  een langetermijnresultaat.

Ik zoek een blogger. Doe mij die kop koffie

 

Other members of this category (left or middle). Also other cats (too much)?
 
FTR